عینکی

دیدتان را به یادگیری متحول کنید.
0

سوالات درس 17 تفکر و سواد رسانه با جواب

شهربانو دوستی

درباره نویسنده
شهربانو دوستی هستم، مدیر و موسس وب سایت عینکی دبیر آموزش و پرورش و علاقه مند به سئو

سوالات درس 17 تفکر و سواد رسانه با جواب

سوالات درس 17 تفکر و سواد رسانه با جواب

 

۱) چهار مورد از شاخص های سبک زندگی را نام ببرید.

✅ بازی، سرگرمی و چگونگی گذران اوقات فراغت، همانند پوشش، نوع و چگونگی غذا خوردن، نوع و میزان خرید کردن و … نشان‌ دهندۀ سبک زندگی است.

۲) بر اساس آمار و ارقام، جذاب ترین رسانه ها برای همسالان کدام رسانه ها است؟

✅ تلویزیون، تلفن همراه و بازی های رایانه ای و ….

۳) بسیاری از مخاطبان رسانه‌ها برای پرکردن اوقات فراغت و تفریح به سراغ رسانه‌ها می‌روند.

۴) آمار و ارقام نشان می‌دهد جذاب‌ترین رسانه‌ها برای همسالان شما تلویزیون، تلفن همراه و بازی‌های ویدئویی (رایانه‌ای، موبایلی و …) است.

۵) برچسب اسرا چیست؟

✅ برچسب «اِسرا» روی بازی‌های ویدئویی/ رایانه‌ای، محدودیت سنی برای بازی را مشخص می‌کند.

۶) نمایش خشونت، یعنی نمایش رفتاری که برای آسیب رساندن به دیگری از کسی سر می‌زند و دامنۀ آن از بالا بردن صدا با هدف اعمال خشونت تا گرفتن حیات از یک موجود جاندار گسترده است.

۷) نمایش استعمال دخانیات یا مواد مخدر در بازی‌ها می‌تواند موانع روانی اجتماعی مصرف نکردن آنها را برای مخاطب تضعیف کند. این رفتار وقتی توسط قهرمان داستان انجام شود، آسیب بیشتری خواهد داشت.

۸) نمایش نکات غیراخلاقی در بازی‌های رایانه‌ای ضمن در پی داشتن عوارضی مانند بلوغ زودرس، می‌تواند منجر به قبح‌شکنی و عادی‌سازی این رفتار شود.

 

💯 برای دانلود نمونه سوالات تفکر و سواد رسانه ای دهم کلیک کنید

 

 

۹) ترس چیست؟

✅ ترس، نوعی احساس درونی مبتنی بر عدم امنیت و نیز بی‌اعتمادی به فضای موجود است.

۱۰) نمایش موقعیت‌های ترسناک می‌تواند در سنین مختلف منجر به آسیب‌هایی نظیر استر‌س‌های مزمن، بیمار‌ی‌های قلبی‌ تنفسی، لکنت زبان در کودکی و حس بدبینی و رفتارهای محافظه کارانه در محیط اجتماعی شود.

۱۱) در نظام رده‌بندی بازی‌های رایانه‌ای کشور ما (ESRA) محتوای بازی‌های رایانه‌ای براساس چه ویژگی هایی بررسی می شود؟ نام ببرید.

✅ خشونت
مواد مخدر و دخانیات
نمایش نکات غیر اخلاقی
ترس
نقض ارزش‌های دینی
نقض هنجارهای اجتماعی
ناامیدی

۱۲) در برخی از باز‌ی‌ها عواملی زمینه را برای ایجاد اندوه و بی معنایی ذهنی فراهم می‌کنند، برخی از آنها را بنویسید.

✅ اجبار بازیکن برای انجام عملی ناخوشایند برخلاف میل خود
 القای احساس یأس، سردرگمی، پوچی و بی هدفی
 احساس غم عمیق از طریق کشتن شخصیت محبوب بازیکن

 

🔔 حتما ببینید: فیلم حل سوالات پر تکرار ریاضی دهم انسانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *