عینکی

دیدتان را به یادگیری متحول کنید.
0

انشا درباره کلاغ

خانه » انشا آماده » انشا درباره کلاغ
انشا درباره کلاغ پایه هفتم

شهربانو دوستی

درباره نویسنده
شهربانو دوستی هستم، مدیر و موسس وب سایت عینکی دبیر آموزش و پرورش و علاقه مند به سئو

انشا درباره کلاغ

انشا در مورد کلاغ

مقدمه: ظاهر ملاک خوبی برای شناختن اطرفیان نیست و نمیتوان گفت که میتوان فهمید چه در ذهن هرکسی میگذرد.

بدنه انشا: کلاغ اصلا شوم نیست. نمیدانم چه کسی همچین لقبی را برایش انتخاب کرده است و اصلا چرا میگویند شوم؟

کلاغ چند روزی میشود که فکرم را درگیر خودش کرده است .درست است که صدای خوبی ندارد و غار غارش گوش ها را خراش میدهد اما چرا نباید نیمه پر لیوان را دید؟

میدانید صدایش که گوش ها را خراش میدهد چقدر موجب نجات حیوانات دیگر میشود؟

چون حیوانات از صدایش متوجه میشوند که خطری در حال نزدیک شدن به آنهاست و سریع خود را در جایی امن مخفی میکنند.

البته همان بهتر که کلاغ را کسی دوست ندارد و گرنه مانند باقی پرنده ها در قفس زندانی میشد و نمیتوانست پرواز کند .

بعضی وقت ها با خودم میگویم چقد بد است که بخاطر ظاهر و صدایش دوستش ندارند اما چیز جالب تری که دانشمندان فهمیدن این است که اگر مقابل کلاغ آیینه قرار بدهیم خودش را میشناسد و این یعنی اینکه یه مقدار کمی خود آگاهی دارد.

نتیجه: کلاغ یه جورایی میتواند انسان هارا توصیف کند و بگوید هرکس که ظاهر و باطنش یکی است محبوبیت چندانی ندارد.

در مقابل کسی که ظاهر و باطنش هزار رنگ است و میخواهد همه را از خودش راضی نگه دارد محبوب همه است . امیدوارم همه شما دلهایتان مثل رنگ پرهای کلاغ یک دست و محبوبیتتان مثل طاووس زیاد باشد.

انشا درباره کلاغ به سبک داستانی

انشا درمورد کلاغ

مقدمه: ما در دنیا حیواناتی داریم که هرکدام نشانه و نمایانگر یک موضوع است که از گذشتگان دور با آن شناخته و معروف شده است.

تنه ی انشا: از زمانی که به یاد داریم همیشه گفته اند شیر سلطان جنگل است،پرنده ی هما نشانه ی خوشبختی است و مار نشانه ی دشمنی و کلاغ نشانه ی بد شگومی است.

کلاغ در اسطوره های قدیمی و گذشته ی ما پرنده ایی مقدس به شمار می رفته اما با مرور زمان این عقیده تغییر پیدا کرد و کلاغ را نشانه ی بدبیاری و بدشانسی نامیده اند.

و تنها علت آن صدای ناهنجار کلاغ بود و لباس سراسر از سیاهی او،که می گفتند ما در هنگام عزاداری و غم و ناراحتی لباس سیاه بر تن می کنیم و کلاغ نیز همیشه لباس سیاه بر تن دارد.

زمانی که در هنگام انجام کاری صدای قار قار کلاغ به گوش برسد می گویند که باید در این کار بیشتر دقت کرد زیرا که کلاغ به ما اخطار داده است و باید در انجام این کار بیشتر مکث کنیم و آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم تا از نتیجه ی کار خشنود باشیم.

اما بیاییم به جنبه ی مثبت این موضوع توجه کنیم و کلاغ را مانند آژیر خطری بدانیم که به ما یاداور می شود که قبل تصمیم گیری و انجام کاری آن را بیشتر مورد تجزیه و تحلیل و آزمایش قرار دهیم و همانطور قبل از حرف زدن نیز به آن فکر کنیم و آن را بالا و پایین کنیم تا در نهایت از گفته ی خود پشیمان نشویم.

نتیجه گیری: زندگی به نوع نگاه ما بستگی دارد اگر با عینک بدبینی به آن نگاه کنیم همه چیز برایمان تیره و تار می شود اما اگر با عینک خوش بینی به دنیا و زندگی نگاه کنیم همه چیز برایمان زیبا و روشن می شود.

 

انشا درمورد کلاغ

انشا درباره کلاغ

نام کلاغ را که می شنوم یاد یکی از دوستانم می افتم که عاشق کلاغ بود . همیشه در پارک به کلاغ ها خیره می شد و به پر و بال سیاهشان زل می زد.

همیشه هم اصرار داشت که کلاغ یکی باهوش ترین حیوانات است و دلیلش هم این بود که طبق تحقیقات جدید دانشمندان متوجه شده اند که وقتی کلاغ را روبروی آینه قرار می دهند ، خودش را تشخیص می دهد و این به معنای آن است که کلاغ تا حدی دارای خودآگاهی است.

اما برای من کلاغ یادآور عمر طولانی و آزاد بودن است و این باور که می گویند کلاغ شوم است و نشانه ی بدبختی و سیاهی، برایم غیرقابل باور است .

چرا که واضح است چون پرهای این پرنده بیچاره سیاه است ، ما انسان ها آنرا به سیاهی و تاریکی و بد یمنی ربط داده ایم.

اما باید از خود بپرسیم که چرا هیچ وقت این پرنده ی طفلکی را نشانه ی عمر تام و طولانی ندانسته ایم و او را خوش یمن نخوانده ایم؟

از این به بعد هر زمانی که در پارکی رفتیم و کلاغی را دیدیم سعی کنیم او را با تصویری از آزادی و عمر کام به یاد بیاوریم که این کار علاوه بر از بین بردن خرافات گذشته ، باعث آشتی بیشتر ما با طبیعت و لذت بردن هرچه بیشتر از آن می شود.

 

انشا درباره کلاغ با مقدمه

انشا کلاغ

کلاغ را همه ما دیده ایم و صدای قارقارش را از دور دست شنیده ایم. افراد خانواده ما هرکدام یک نظری درباره کلاغ داشتند.

کلاغی بود که در فصل پاییز هر روز صبح همیشه روی دیوار خانه می نشست و قارقار می کرد. خواهرم می گفت:«او از جنگل های مناطق سرد آمده است.

قبلاً روی شاخ های گوزنی زندگی می کرده است. حالا دلش برای خانه اش تنگ شده است.

می دانی کلاغ ها خیلی دوست دارند روی شاخ گوزن ها بنشینند.» من با تعجب به او نگاه می کردم و او برای کلاغ دست تکان می داد.

خود من کلاغ ها را دوست نداشتم؛ کلاغ خواهرم همه دانه هایی را که من برای گنجشک ها ریخته بودم می خورد.

اصلاً کلاغ ها همه شان مثل هم هستند. از کجا معلوم که کلاغ امروزی همان کلاغ دیروزی باشد؟ اما راستی همه کلاغ ها مثل هم نیستند.

بعضی کلاغ ها کاملاً سیاه هستند ولی بعضی دیگر پرهای خاکستری هم دارند. من از کلاغ بدم می آمد چون خاطره بدی از کلاغ ها داشتم.

وقتی کوچک بودم، توی ایوان خانه مادربزرگم یک کلاغ به سرعت برق و باد گردویی را که شکسته بودم، به نوکش گرفت و از آنجا دور شد.

همان روز مادرم گفت کلاغ ها خیلی از چیزهایی را که پیدا می کنند، نمی خورند بلکه چال می کنند اما بعد یادشان می رود که آنها را کجا گذاشته اند.

روزی که به باغ رفته بودیم، در حالی که کلاغ ها بالای شاخه ها نشسته بودند و قارقار می کردند؛ ما گردوهایی که آنها پنهان کرده بودند، پیدا می کردیم و می خوردیم.

پدرم می گفت کلاغ ها جانوران باهوش هستند. کلاغ ها اگر گردو یا فندق پیدا کنند، آنها را سر راه ماشین ها قرار می دهند تا چرخ آنها پوست سخت آن را بشکند.

همین که چیزها را قایم می کنند؛ یعنی آینده نگری دارند. حتی از شامپانزه هم باهوشتر هستند.

پدربزرگم همیشه برایمان قصه تعریف می کرد و شعر می خواند. داستان هابیل و قابیل که یک داستان غمگین بود و کلاغ هم داشت را چند بار برایمان تعریف کرده بود.

قابیل برادرش را می کشد. بعد بالای سرش می نشیند و می گوید وای چکار کنم.

خدا یک کلاغ را می فرستد که دفن کردن مرده را به او یاد بدهد.

قابیل آنقدر ناراحت می شود که می گوید وای من از یک کلاغ هم نادان تر هستم.

مادربزرگم از کلاغ ها بدش می آمد. وقتی یک کلاغ سر دیوار می نشست و قارقار می کرد، مادربزرگ دمپایی اش را پرت می کرد و می گفت: برو! پرنده شوم… وقتی می پرسیدم: شوم یعنی چه؟ چرا شوم است؟ می گفت: یعنی خبرهای بد را می آورد. یعنی شگون ندارد.

صبح ها برایت نباید بخواند. کلاغ خبرچین است. این ها را که می گفت، ما تعجب می کردیم و او هیچ وقت نمی گفت چرا شوم است.

نظر هرکدام از افراد خانواده ام که درست باشد، کلاغ شوم باشد یا باهوش، باز کلاغ ها همیشه همه جا حضور دارند.

 

انشا درباره کلاغ با مقدمه و نتیجه

انشا درباره ی کلاغ

 

من کلاغ را دوست دارم . کلاغ یک پرنده بسیار زیبا است . یک پرنده که نماد یکرنگی و صداقت است .

کلاغ یک پرنده ی صادق و یکرنگ و یک دست است .

می گویند کلاغ بسیار ثابت قدم است زیرا آنچنان از راه رفتن کبک تقلید کرده است که راه رفتن خودش یادش رفته است و البته این بسیار بد است چون پدرم می گوید همه باید خودشان باشند و ادای کس دیگری را در نیاورند .

کلاغ اعتماد به نفس پایینی دارد . من راه رفتن کلاغ را بسیار دوست دارم .

شاید شما هم دیده باشید وقتی یک جوجه کلاغ از لانه اش بیرون می افتد ، تمام کلاغ ها متحد می شوند و کمک می کنند تا جوجه را نجات دهند .

بنابراین ما از کلاغ درس اتحاد و یکرنگی و صداقت می گیریم .کلاغ را به دزدی و خبرچینی متهم میکنند .

کلاغ پرنده ی بد صدایی است . اما با این حال من کلاغ را دوست دارم و دلم برایش می سوزد .

شاید در میان پرندگان هم به رنگین پر ها کار ندهند . همانطور که در بین انسان ها به رنگین پوست ها کار نمی دهند .

پس وقتی کار نباشد کلاغ ها ناچار می شوند برای سیر کردن خود و جوجه های بی گناهشان دزدی و خبرچینی بکنند .

می گویند کلاغها تنها یک بار جفت گیری میکنند و تا آخر عمر با همان جفتشان زندگی می کنند .

همسایه مان می گوید : درد و بلای هر چه کلاغ است بخورد تو سر شوهر نفهم من که رفته سرم هوو آورده است .

 

انشا با موضوع کلاغ

انشا در مورد زندگی کلاغ ها

کلاغ ها مانند گنجشکان در لانه زندگی میکنند و دسته جمعی پرواز یا زندگی نمیکنند.آن ها معمولا در هوای سرد بیشتر میتوانند تحمل کنند تا در هوای گرم.

غذای آنان دانه است اما آنان معمولا نان و پنیر و کرم و گندم هم میخورند.آن ها از لحاظ قیمت ارزشی ندارند زیرا نه صدا و شکل خوبی دارند و البته اهلی هم نیستند.

رنگ آنان معمولا سیاه هم مانند رنگ ذغال است و با پرهای دراز و جثه ایی هم مانند یه طوطی دارند.

نوک آن ها طلایی و خیلی دراز است. چنگال های تیزی دارند و برای شکار حشرات و کرم ها.

آن ها از انسان ها میترسند ولی اگر گیر بی افتند مقابله میکنند.و آن ها تخم گذار هستد مانند خفاش پرنده ایی بچه زا نیستند!!

از نظر دانشمندان خارجی کلاغ در شب بهتر از روز میبیند هم مانند خفاش ولی خفاش در روز نمیبیند یا بهتر است بگوییم به خوبی نمیبیند کلاغ محیط را خاکستری مانند میبیند و چشمان تیز و درشتی دارند.

پس کلاغ ها موجوداتی بی آزار و زشت هستند که قیمتی ندارند و کسی به شکار آنها نمیرود و نسل آنها هم منقرض نخواهند شد و به راحتی میتوانند در لانه های خوب زندگی کنند.

 

انشا درباره کلاغ به سبک توصیفی

انشا درباره کلاغ به سبک توصیفی

پرندگان گونه‌ای از جانوران هستند که مهمترین خصوصیت مشترک آنها داشتن پر و بال و قابلیت پرواز کردن است. یکی از این پرندگان کلاغ است.

کلاغ‌ ها از رده‌ای به نام کلاغ‌سانان هستند، در همه مناطق کره زمین به غیر از قطب جنوب زندگی می‌کنند و بیش از 120 گونه دارند.

این پرنده همه‌چیز خوار است و هرچیزی را که بیابد، برای سیر کردن خود استفاده خواهد کرد.

برخی از دانشمندان عقیده دارند که کلاغ‌ها باهوش‌ترین جانوران هستند. آنها می‌گویند زبان کلاغ یک زبان واقعا پیچیده است و هر صدای قار قار معنی متفاوتی دارد.

تحقیقات آنها نشان می‌دهد​ برخی از اصوات آنها هشداردهنده، برخی تقلید صدا از سایر جانداران و برخی هم در ارتباط با وقوع یک اتفاق خاص است.

در ادبیات فارسی کلاغ نام‌های متعددی از قبیل: زاغ، کلاغ، غراب و … دارد. غراب مظهر سیاهی و شئامت و حذر کردن و کراهت منظر است.

خصوصیات ظاهری خاص کلاغ از جمله رنگ سیاه بال و پر و همین‌طور چشم‌های سرخ و عمر طولانی کلاغ باعث شده که در ادبیات حضور پررنگ داشته باشد.

سابقه حضور کلاغ در حکایات به داستان هابیل و قابیل برمی‌گردد. قابیل پس از کشتن هابیل نمی‌دانست با جسد برادرش چه کند.

کلاغی کلاغ دیگر را کشت و او را زیر خاک پنهان کرد و به این ترتیب دفن کردن جسد را به قابیل یاد داد.

در پاره‌ای از اساطیر آمده که هنگامی که طوفان نوح آرام شد، حضرت نوح کلاغ را فرستاد تا بر زمین بنشیند و عمق آب را تعیین کند، امّا کلاغ بر مرداری نشست و به نزد نوح برنگشت. نوح او را نفرین کرد، که یا رب به وقت درماندگی او را فرو گذار.

با همه دیدگاه‌های متفاوت کلاغ پرنده‌ای است که به عنوان بخشی از طبیعت و آفریده‌های خارق‌العاده خداوند در طول قرن‌ها به زندگی خود ادامه داده و می‌دهد.

 

 

حتما بخوانید: انشا درباره عینک

72 دیدگاه دربارهٔ «انشا درباره کلاغ»

  1. عالـــــــــــــــــــــــــــــــــــــی بــــــــــــــــــــــــــــــــــــــود

    1. خیلی عالیییییییییییییییییییییییی است
      ممنون از این همه زحمت

    2. با احترام و سپاس فراوان از شما که از مطالب وب‌سایت عینکی استفاده کردی. امیدواریم که مطالب برای شما مفید بوده باشه. از اینکه وقت خود را صرف مطالعه مطالب مجموعه آموزشی عینکی کردید، سپاسگزاریم.

      حتما کانال اپارات هم دنبال کن کلی فیلم آموزشی رایگان برات گذاشتیم

    1. با احترام و سپاس فراوان از شما که از مطالب وب‌سایت عینکی استفاده کردی. امیدواریم که مطالب برای شما مفید بوده باشه. از اینکه وقت خود را صرف مطالعه مطالب مجموعه آموزشی عینکی کردید، سپاسگزاریم.

      حتما کانال اپارات هم دنبال کن کلی فیلم آموزشی رایگان برات گذاشتیم

  2. خیلی خوب بودن ولی کاش یکم ساده ترو واقعی تر میبودن ولی در کل خیلیییی خوب بودن🙂

  3. خیلللللللللللی عاللللللللللللللللللی😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍💋💋💋💋💋😍😍😍😍🥰🥰🥰

    1. خواهش میکنم در صورتی که انشا اختصاصی لازم داشتی داخل گروه تلگرام درخواست بده
      پیشنهاد میکنم حتما در سایر شبکه های اجتماعی هم عضو بشی اونجا کلی آموزش های مفید و جالب داریم.

      🥰اینستاگرام عینکی

      🥰کانال تلگرام عینکی

      🥰گروه درسی عینکی در تلگرام

      🥰کانال اپارات عینکی

    2. با احترام و سپاس فراوان از شما که از مطالب وب‌سایت عینکی استفاده کردی. امیدواریم که مطالب برای شما مفید بوده باشه. از اینکه وقت خود را صرف مطالعه مطالب مجموعه آموزشی عینکی کردید، سپاسگزاریم.

      حتما کانال اپارات هم دنبال کن کلی فیلم آموزشی رایگان برات گذاشتیم

    1. خواهش میکنم
      پیشنهاد میکنم حتما در سایر شبکه های اجتماعی هم عضو بشی اونجا کلی آموزش های مفید و جالب داریم.

      🥰اینستاگرام عینکی
      einaky_com
      🥰کانال تلگرام عینکی
      einaky_com
      🥰گروه درسی عینکی در تلگرام

      einaky_group

      کانال اپارات عینکی
      @einaky.com

    1. خواهش میکنم مبینا جان

      پیشنهاد میکنم حتما در سایر شبکه های اجتماعی هم عضو بشی اونجا کلی آموزش های مفید و جالب داریم.

      🥰اینستاگرام عینکی
      einaky_com
      🥰کانال تلگرام عینکی
      einaky_com
      🥰گروه درسی عینکی در تلگرام

      einaky_group

      کانال اپارات عینکی
      @einaky.com

    1. خواهش میکنم اتنا خانم

      پیشنهاد میکنم حتما در سایر شبکه های اجتماعی هم عضو بشی اونجا کلی آموزش های مفید و جالب داریم.

      🥰اینستاگرام عینکی
      einaky_com
      🥰کانال تلگرام عینکی
      einaky_com
      🥰گروه درسی عینکی در تلگرام

      einaky_group

      کانال اپارات عینکی
      @einaky.com

    1. خیلی خوشحالم که برات مفید بوده

      پیشنهاد میکنم حتما در سایر شبکه های اجتماعی هم عضو بشی اونجا کلی آموزش های مفید و جالب داریم.

      🥰اینستاگرام عینکی
      einaky_com
      🥰کانال تلگرام عینکی
      einaky_com
      🥰گروه درسی عینکی در تلگرام

      einaky_group

      کانال اپارات عینکی
      @einaky.com

    2. خیلی خوب بود من که خیلی خوشم آمد دست نویسندش درد نکنه

    3. خوشحالم که از انشا کلاغ خوشت اومده

      پیشنهاد میکنم حتما در سایر شبکه های اجتماعی هم عضو بشی اونجا کلی آموزش های مفید و جالب داریم.

      🥰اینستاگرام عینکی
      einaky_com
      🥰کانال تلگرام عینکی
      einaky_com
      🥰گروه درسی عینکی در تلگرام

      einaky_group

      کانال اپارات عینکی
      @einaky.com

    1. ممنون از شما

      پیشنهاد میکنم حتما در سایر شبکه های اجتماعی هم عضو بشی اونجا کلی آموزش های مفید و جالب داریم.

      🥰اینستاگرام عینکی
      einaky_com
      🥰کانال تلگرام عینکی
      einaky_com
      🥰گروه درسی عینکی در تلگرام

      einaky_group

      کانال اپارات عینکی
      @einaky.com

    1. خوشحالم که از انشا کلاغ راضی بودی

      پیشنهاد میکنم حتما در سایر شبکه های اجتماعی هم عضو بشی اونجا کلی آموزش های مفید و جالب داریم.

      🥰اینستاگرام عینکی
      einaky_com
      🥰کانال تلگرام عینکی
      einaky_com
      🥰گروه درسی عینکی در تلگرام

      einaky_group

      کانال اپارات عینکی
      @einaky.com

    1. عالی شمایی مهسا خانم

      پیشنهاد میکنم حتما در سایر شبکه های اجتماعی هم عضو بشی اونجا کلی آموزش های مفید و جالب داریم.

      🥰اینستاگرام عینکی
      einaky_com
      🥰کانال تلگرام عینکی
      einaky_com
      🥰گروه درسی عینکی در تلگرام

      einaky_group

      کانال اپارات عینکی
      @einaky.com

    1. خواهش میکنم

      پیشنهاد میکنم حتما در سایر شبکه های اجتماعی هم عضو بشی اونجا کلی آموزش های مفید و جالب داریم.

      🥰اینستاگرام عینکی
      einaky_com
      🥰کانال تلگرام عینکی
      einaky_com
      🥰گروه درسی عینکی در تلگرام

      einaky_group

      کانال اپارات عینکی
      @einaky.com

    1. عالی شمایی فاطمه خانم

      پیشنهاد میکنم حتما در سایر شبکه های اجتماعی هم عضو بشی اونجا کلی آموزش های مفید و جالب داریم.

      🥰اینستاگرام عینکی
      einaky_com
      🥰کانال تلگرام عینکی
      einaky_com
      🥰گروه درسی عینکی در تلگرام

      einaky_group

      کانال اپارات عینکی
      @einaky.com

    1. ممنون از حضورتون در سایت عینکی

      پیشنهاد میکنم حتما در سایر شبکه های اجتماعی هم عضو بشی اونجا کلی آموزش های مفید و جالب داریم.

      🥰اینستاگرام عینکی
      einaky_com
      🥰کانال تلگرام عینکی
      einaky_com
      🥰گروه درسی عینکی در تلگرام

      einaky_group

      کانال اپارات عینکی
      @einaky.com

  4. تمامی انشا ها خوبن ممنون از زحمات تون . فقط کاشکی یکم بیشتر بود . ممنوننننننننننننننننننننننننننن

  5. انشا کلاغ میخواستم به صورن بند بند و هر بندش راجب کلاغ یک موضوع دیگری داشته باشد . با نتیجه و مقدمه 🙃

  6. با سلام یک انشا در مورد کلاغ میخواستم که نتیجه گیری اش کوتاه باشد و مقدمه آن به صورت حدیث

  7. ممنونم عالی بود ولی بعضی از انشا ها در سایت های دیگر هم بودند ممنون از سایت خوبتون

  8. با سلام
    با توجه به اینکه در بخش بدنه من ، هر بند باید قسمتی را از موضوع کلی بگوید یعنی وگر بخواهیم در مورد فصل ها بنویسیم :
    مقدمه یا همان بند اغازی
    بند اول بهار
    بند دوم تابستان
    بند سوم پاییز
    بند چهارم زمستان باشد
    و در اخر نتیجه و جمع بندی

    لطفا در هر انشا این چگونگی بند بدنه رو هر قسمت مشخص کنید.
    باتشکر فراوان از شما
    موفق باشید

    1. عالی نگاه شماست

      پیشنهاد میکنم حتما در سایر شبکه های اجتماعی هم عضو بشی اونجا کلی آموزش های مفید و جالب داریم.

      🥰اینستاگرام عینکی
      einaky_com
      🥰کانال تلگرام عینکی
      einaky_com
      🥰گروه درسی عینکی در تلگرام

      einaky_group

      کانال اپارات عینکی
      @einaky.com

    2. عالی شمایی

      پیشنهاد میکنم حتما در سایر شبکه های اجتماعی هم عضو بشی اونجا کلی آموزش های مفید و جالب داریم.

      🥰اینستاگرام عینکی
      einaky_com
      🥰کانال تلگرام عینکی
      einaky_com
      🥰گروه درسی عینکی در تلگرام

      einaky_group

      کانال اپارات عینکی
      @einaky.com

  9. بازتاب: ضرب المثل هر که بامش بیش برفش بیشتر - مجموعه آموزشی عینکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *